כולנו מחזיקים כיום בטלפון סלולרי וכולנו מעוניינים מדי פעם לרכוש אביזרים לסלולרי, בין אם מדובר באביזר בסיסי והכרחי כמו כיסוי לאייפון או באביזר שהופך את השימוש בסלולרי לנוח יותר דוגמת מעמד מגנטי לרכב או סוללה נטענת חיצונית.
עם ריבוי החנויות המתמחות כיום באביזרים לסלולר, ריבוי אתרי האינטרנט העוסקים בתחום וריבוי היצרנים השונים בתחום דוגמת אוטרבוקס, Skech, ZAGG ועוד, עולה השאלה – האם כדאי לקנות אביזרים אלו מחנות מוחשית או מחנות ווירטואלית (כלומר – אתר אינטרנט)?
חנות מוחשית מול חנות מקוונת – למי יש יתרון במכירת אביזרים לסלולר?
עלינו לשאול את עצמנו – מהם היתרונות השונים שיש לחנות "אמיתית" או מוחשית, אל מול חנות ווירטואלית, בכל הנוגע לאביזרים לסלולר?
נתחיל עם החנות הווירטואלית – בלחיצת כפתור אנו יכולים למצוא פחות או יותר כל אביזר לסלולרי שרק ניתן לחשוב עליו, כולל מבחר של יצרנים רבים ושונים עבור כל אביזר, החל מהנפוצים והמוכרים יותר דוגמת כיסוי לאיפון או מטען לרכב ועד לאביזרים ספציפיים יותר דוגמת מגן מסך סיליקון.
בדומה לחיפוש האביזר, גם את הרכישה עצמה אנו עושים בתוך כמה דקות דרך המחשב או הפלאפון, ומקבלים את המוצר אלינו הביתה בתוך כמה ימים.
בחנות "מוחשית", לעומת זאת, אנו נדרשים לצאת מהבית ולהקדיש זמן על מנת להגיע עד לחנות עצמה, ואז אנו מוגבלים למבחר המסוים שיש בחנות ספציפית זו. במידה ואנו מעוניינים למצוא אביזר של יצרן מסוים דוגמת מגן מסך של iwalk או סוללה נטענת של Mower, לא בטוח שדווקא באותה חנות נמצא את מבוקשנו (לעומת האינטרנט בו הכל זמין...).
יתרון שניתן למנות לזכות חנות "מוחשית" הוא כי ניתן לחוש במו ידינו במוצר לפני שאנו קונים אותו. אך במקרה של אביזרים לסלולר נראה כי יתרון זה אינו משחק תפקיד של ממש – מרבית האביזרים סגורים בקופסת פלסטיק אטומה, וממילא ניתן להחליף את המוצר כך שאין מניעה לרכוש אותו גם אם לא החזקנו אותו בידינו.
לסיכום, נראה כי לרכישת אביזרים לסלולרי באינטרנט יתרונות שונים על פני חנויות רגילות. זה נכון לגבי תחומים רבים, וגם ובמיוחד עבור עולם הסלולר.