משלוח חינם מעל 199 שח  |  להזמנה טלפונית 050-4810921

 
חיפוש
סינונים

תאונות קטנות שעולות לנו המון – כיצד נלחמים בתופעה?

תאונות קטנות שעולות לנו המון – כיצד נלחמים בתופעה?

בכבישי ישראל מתרחשות מדי שנה אינספור תאונות קטנות ומזעריות, כאלו בהן הנזק לרכבים הוא מזערי ביותר ואין כל נזק לנוסעים ברכבים, אך הן בכל זאת עולות המון כסף (כמה אלפי שקלים בממוצע) לאחד מהנהגים. מצב זה מתסכל ביותר ואבסורדי במידה מסוימת, ועליו יכולים להעיד אינספור נהגים ישראלים. מה הסיבות לתופעה, כיצד ניתן להילחם בה ומה הקשר של מצלמות רכב אביזרים לסלולרי לכל הסיפור?

 

תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם עומדים בפקק ומתקדמים לאט, דעתכם מוסחת ובנקודה מסוימת אינכם בולמים בזמן, ואתם נכנסים ברכב שלפניכם במהירות יחסית נמוכה. הפגוש של אותו רכב מתעקם או נשרט מעט וחוץ מזה לא נגרם כל נזק לאף אחד ולשום דבר. עם זאת, אתם חשים מועקה כבדה מכיוון שאתם יודעים שהסיפור הזה צפוי לעלות לכם לפחות כמה מאות שקלים, וסביר להניח שכמה אלפים טובים. נשמע מוכר?

בסיטואציה זו נתקלים מדי שנה אינספור נהגים ישראלים. מה הסיבה לכך? מדוע פגיעות קטנות במהירות נמוכה אשר הנזק המזערי שהן גורמות הוא בעיקרו אסתטי לרוב עולות לנו הרבה מאוד כסף? ובכן, התשובה לכך מורכבת וקשורה הן לחוקי המדינה והן לעלויות שונות של תיקונים במוסכים בארץ, כמו גם לענף הביטוח אשר מחייב השתתפות עצמית גבוהה ומעלה משמעותית את הפרמיה לאחר כל פעם בה הפעלנו את הביטוח (לאחרונה חברות ביטוח אינן מסכימות בכלל לבטח לקוחות אשר הפעילו את הביטוח יותר מפעמיים במהלך השנה האחרונה, גם עבור תיקונים קטנים דוגמת אלו בהם אנו עוסקים כאן).

 

השורה התחתונה היא כי גם פגיעה קטנה, מזערית ואסתטית בלבד ברכב אחר עולה לנהג הישראלי הממוצע אלפי שקלים, אשר מתווספים כך במפתיע להוצאות החודשיות ומעבים על היום שלנו. ובכן, לפחות בחלק מן המקרים, אלו בהם האחריות לתאונה הספציפית אינה ברורה וחד משמעית, מצלמה לרכב יכולה בקלות לפצור את העניין ואפילו לגרום לכן לקבל פיצוי בעצמכם.

 

פגעתם בנהג שחתך אתכם בפקק? מצלמה לרכב עשויה להוציא אתכם מזה

לא מעט נהגים נתקלים לא אחת בסיטואציה מעצבנת ומתסכלת אף יותר מזו שתוארה כאן למעלה, בה אינם אפילו בטוחים כי האחריות לפגיעה הקטנה היא שלהם. דוגמה טוב לכך היא מקרה בו מכונית כלשהי חותכת אותנו בחדות בפקק (סיטואציה נפוצה ביותר בכבישי ישראל) ואנחנו איננו מספיקים לבלום ופוגעים בה מאחור או בחלק האחורי של צידה. במקרים אלו, מכיוון שאנחנו פוגעים מאחור, אנו עלולים לקפוץ למסקנה כי האחריות לתאונה היא שלנו ופשוט להודות בכך מול הנהג השני ולהיכנס לתהליך המתסכל שתואר לעיל, המסתיים בכך שנשלם סכום כסף בלתי מבוטל על התיקון שאותו נהג יעשה.

ובכן, דווקא במקרים אלו, כמו גם במקרים נפוצים רבים נוספים, ייתכן בהחלט כי האחריות לתאונה אינה שלנו במלואה, מה שעשוי לחסוך לנו לא מעט כסף. זאת נוכל להוכיח באופן חד משמעי באמצעות מצלמה לרכב – מצלמת דשבורד המותקנת על השמשה או על הדשבורד עצמו ומתעדת בדיוק את כל מה שקורה. כמובן שאם נראה את הסרטון לשופט בבית משפט לתעבורה, זה יוכיח מעל לכל ספק ויותר מכל עדות אפשרית אחרת בדיוק מה אירע ובדיוק מי אמור לשאת באחריות לתאונה. במידה והנהג השני חתך אתכם בפתאומיות, ייתכן בהחלט כי השופט או חוקר התאונות מטעם המשטרה אשר ייראה את התיעוד המצולם יפסוק לטובתכם.

מקרים מסוג זה, בהם מתרחשת פגיעה קטנה יחסית ברכב אחר ואתם מתוסכלים ביותר מכיוון שאתם בטוחים כי האשמה לתאונה לא הייתה אך ורק שלכם, קורים כאמור בקצב מסחרר בכבישי ישראל. מצלמות לרכב, אותן ניתן למצוא כיום כמעט בכל רכב חדש, נועדו בדיוק עבור מקרים אלו. הן יכולות בהחלט לסייע לכם לעשות צדק, להימנע מתשלומים מופרכים ומופרזים ביחס לסוג הפגיעה שאירעה עבור תיקון הרכב השני ואולי גם לגרום לשינוי מערכתי רחב יותר, שינוי בתרבות הנהיגה – אם כולם ישתמשו במצלמות רכב (וזו אכן המגמה שכן רכבים חדשים רבים כבר מגיעים עם מצלמת דרך מובנית), האפשרות לנסות ולהוציא תיקונים יקרים ומופרזים בגין פגיעות מזעריות תלך ותקטן, ואולי בסופו של דבר הנהג הישראלי עצמו יתחיל לחשוב פעמיים לפני שהוא יוצא מהרכב בהאשמות עצבניות לאחר שאירעה תאונה קטנה, ויעדיף לנהל את הסיטואציה בצורה הגונה ואדיבה יותר...